DIY! Cupcake van Fuwa Fuwa klei

Hieronder heb ik beschreven hoe je van Fuwa Fuwa klei een cupcake kan maken. Fuwa Fuwa is papierklei. Het voelt heel licht aan en het droogt vanzelf. Dit is super makkelijk want je hoeft het dus niet helemaal in de oven te bakken.



Eerst pak je de benodigde hoeveelheid roze klei
(mag natuurlijk ook een andere kleur zijn)

Maak hier een mooi rond bolletje van.
Dit maak je door het door je handen te rollen.

Nu ga je de onderkant iets dunner rollen door je vingers dan de bovenkant.
De boven- en onderkant druk je plat.
 
Nu snijd je er met een stanley mesje kleine streepjes in.
Dit doe je helemaal rondom, op zoveel plaatsen als jij het mooi vind.

Nu is de onderkant van de cupcake klaar!

Pak een kleur klei die je graag als bovenkant wilt hebben.

Aan de onderkant van het bruine bolletje heb ik
tussen mijn vingers steeds even geduwd zodat
van die golfjes in komen en ik heb er een klein kuiltje
in gemaakt zodat hij makkelijk op de onderkant past.


De klei blijft niet makkelijk plakken, je kunt hiervoor
een beetje fuwa fuwa slagroom gebruiken of het met
een haakje aan elkaar maken. Superlijm doet ook wonderen!

Je kunt er zelf nog iets leuks op maken als je dat wilt.
Ik heb uit een vormpje een bloemetje gesneden en daar een
klein geel bolletje op geplakt. In het gele bolletje heb ik met een
tandenstoker kleine puntjes geduwd en met het stanley mesje
streepjes gemaakt in de bloemblaadjes.

Reacties

Populaire posts