Recept; Regenboog cake!

Vandaag had ik weer eens zin om iets te bakken. Een tijd geleden had ik al een regenboogtaart gemaakt met verschillende lagen en nu leek het mij leuk om een soort marmer effect te krijgen van de kleuren. Ik heb het dit keer heel simpel gehouden door gewoon bij de supermarkt een pak cake mix te halen van Koopmans. Dit beslag is binnen 10 minuten gemaakt, want je hoeft er alleen maar 200 gram boter en 4 eieren doorheen te mixen. Toen dit klaar was heb ik het beslag verdeeld over 6 bakjes. Met behulp van tandenstokers heb ik in ieder bakje een andere kleurstof gedaan en dit met een theelepel erdoorheen geroerd. Je hebt van ieder kleurtje maar een heel klein beetje nodig.

 De verschillende beslagkleuren heb ik laag voor laag in de volgorde van de regenboog (=rood, oranje, geel, groen, blauw, paars) in een silicone cakevorm gedaan.
 Daarna ging de cake 60 minuten in de oven. Doordat de buitenkant van het beslag sneller opwarmt dan de binnenkant, rijst dit eerder waardoor de leuke vormen in de cake ontstaan. De cake smaakt overigens gewoon normaal, maar eet er liever niet te veel van als je gevoelig bent voor kleurstoffen.


Zijkant van de cake

Binnenkant

Dat ziet er lekker uit!

Fijne dag allemaal!

Reacties

Populaire posts