Cake pops

Vandaag ga ik samen met mijn vriend naar zijn moeder om daar gezellig te brunchen voor pasen. Zij vroeg of wij misschien iets mee wilden nemen. Al een tijdje had ik stokjes liggen en candy melts om cake pops mee te maken. Cake pops zijn cakejes op stokjes, zodat het lijkt op een lolly. Het is best simpel om te maken en ziet er super leuk uit!

Benodigdheden:

- Cake
- Candy melts
- Lolly stokjes
- Botercreme



Je begint met de cake. Je kunt een cake maken uit een pak van de supermarkt of je kunt zelf een cake maken. Ook kan je kiezen voor gewone cake of bijvoorbeeld chocolade cake. De cake moet je helemaal verkruimelen. Ik heb dit gewoon met mijn handen gedaan.

Nu moeten de cake kruimels plakkerig gemaakt worden, want anders kan je er geen balletjes van maken. Je kunt er bijvoorbeeld melk of botercréme doorheen mengen. Ik heb botercréme met vanille smaak erdoorheen gemixt. Je moet wel oppassen dat je er niet teveel botercréme doorheen doet anders dan krijgt het echt een boter smaak. Nu kan je kleine balletjes draaien van het cake mengsel.

Leg de balletjes nu een half uurtje in de vriezer, anders zijn ze te zacht en blijven de stokjes er niet in zitten. Ondertussen kan je alvast de chocola smelten. Dit kun je au bain Marie doen (een schaaltje boven een pannetje kokend water), maar je kunt de chocola ook kort in de magnetron laten smelten.



Zet de bolletjes klaar en dip de bovenkant van het lollystokje 1 a 2 in de gesmolten chocolade (de chocodip). Duw nu het stokje met de chocokant in je cakebolletje. Op deze manier hecht je met de chocolade het stokje aan het bolletje.



Als de cake bolletjes allemaal op een stokje zitten kan je gaan beginnen met versieren. Dip het cake bolletje voorzichtig in de gesmolten chocola. Je kunt er meteen versiersels overheen strooien. Ik heb kokossnippers gebruikt, kleine pareltjes en disco dip. Je kunt hierin natuurlijk eindeloos variëren.

Het is het handigst om de bolletjes rechtop te laten afkoelen. Als je ze neerlegt blijven ze plakken en wordt één kant van je choco pop helemaal plat. Ik heb ze in een stuk piepschuim gestoken maar je kunt ook oase gebruiken of iets anders.

Nu kan je ze leuk inpakken of bijvoorbeeld neerzetten in een mooie beker.



Reacties

  1. Dit ziet er hartstikke leuk uit !
    Ik zocht een traktatie om uit te delen in groep 8, denk dat mijn dochter dit vast leuk vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad niet moeilijk precies. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze er leuk uitzien, die pops, maar helemaal niet lekker zijn van smaak.
    Dus ik durfde er zelf nog niet goed aan beginnen...
    Maar dat valt precies toch goed mee, cake en botercreme en chocolade... dat kan niet slecht zijn, toch? ;-)

    Die van jou zien er als schatjes uit, daar zal schoonmama blij mee geweest zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heej als je teveel botercreme gebruikt dan smaken ze inderdaad heel erg naar deeg. Maar je kunt er ook alleen melk doorheen doen had ik gelezen of zelfs jam of chocopasta ofzo. Je moet het dan alleen met je handen een beetje grof erdoorheen roeren. Ik had het met de mixer gedaan en dan wordt het bijna weer gewoon deeg.
      Ik heb ook gezien dat je zo een cake pop maker kunt kopen. Dan krijg je gewoon bolletjes cake, is misschien lekkerder. Maarja gewoon experimenteren :)

      Verwijderen
  3. Haaaaa.. thnx Lisa, Ik weet meteen de traktatie voor mijn dochter!!! ze zien er heelrijk en gezellig uit!!!

    Kus,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts